ZASADY UDZIELANIA TELEPORAD
Teleporady (rozmowa telefoniczna, videorozmowa) udzielane są od poniedziałku do piątku
w godz. 1300 – 1400 pod nr telefonów:
– rejestracja, pielęgniarka tel. 505 154 520 lub 59 8212123;
– lekarz tel. 519 697595,
– położna: poniedziałek, środa, piątek 1300 – 1400 tel. 512073036,
– w uzasadnionych przypadkach także drogą e-mail: nzozpuchatek2011@wp.pl
Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady (3 krotna próba kontaktu, w odstępie nie krótszym niż 5 minut) skutkuje jej anulowaniem.
Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz pielęgniarki i położne po wcześniejszym potwierdzeniu tożsamości pacjenta:
– podanie imienia i nazwiska, peselu oraz adresu zamieszkania,
– w przypadku videorozmowy po okazaniu przez chorego dowodu tożsamości,
– istnieje również możliwość weryfikacji poprzez Internetowe Konto Pacjenta (jeżeli pacjent ma założone).
Teleporada zostaje odnotowana w dokumentacji pacjenta.
Teleporada przeprowadzana jest w warunkach gwarantujących pacjentowi poufność, w tym zapewnienie o braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzielaniem teleporady.
W przypadku stwierdzenia przez osobę udzielającą teleporady, że jest ona niewystarczająca dla problemu zdrowotnego będącego jej przedmiotem, chory zostaje umówiony na wizytę w przychodni.
Podczas teleporady, pacjentowi zostanie udzielona informacja dotycząca sposobu realizacji e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, skierowania na badania dodatkowe (badania laboratoryjne, obrazowe itp.) oraz możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta.