Zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem-pacjentem- wersja dla dzieci

Pamiętaj! Jesteś dla nas ważny!

Jesteś tu , ponieważ potrzebujesz naszej pomocy. W naszej przychodni pracują lekarze, pielęgniarki i rejestratorki, którzy chcą pomagać dzieciom. 

Wyjaśnimy Ci, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz pacjent.

Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.

Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która się tobą zajmuje. Jeśli sama zapomni sie przedstawić, możesz ją o to spytać.

Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, pytaj śmiało-postaramy się to wyjaśnić.

Będziemy Cię traktować z szacunkiem, nie będziemy mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.

Chcemy żebyś zawsze czuł/a, że twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne.

Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasami może to być niemożliwe, jeżeli musimy udzielić Ci szybko pomocy.

Jeżeli potrzebujesz przytulenia lub pocieszenia, możesz nas o to poprosić. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.

Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.

Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz nam o tym powiedzieć i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczna.

Prosimy Ciebie o:

– zachowywanie się z kulturą,

– szanowanie innych,

– przestrzeganie obowiązujących zasad i reguł porządkowych,

– wykonywanie poleceń naszego personelu,

– szanowanie sprzętu oraz sprzątanie po sobie,

– niehałasowanie.